Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
26.01.2014 16:28 - Релаксация на очите
Автор: krasimirkoev Категория: Лични дневници   
Прочетен: 456 Коментари: 0 Гласове:
0



image
Много проблеми със зрението възникват вследствие на умората и напрежението. Времето прекарано пред компютъра, четенето, писането, както и всички занимания, свързани с жестока експлоатация на очите води до някои неприятни симптоми – сухота, зачервени очи, замъглено виждане, а от там и до нарушено зрение.

Давайте почивка на очите си! Периодично, дори за няколко секунди позволете на очите да починат. Така ще освободите напрежението и ще се почувствате по-добре и по-работоспособни.

В темата ще видим едно простичко упражнение за успокояване на очите със собствените длани, наречено палминг.

Упражнение за релакс на очите Палминг

Всъщност названието идва от англ. (palm – длан), но подобни упражнения са известни на хората от дълбока древност. Още индийските йоги са разработили комплекси от упражнения за очи, тъй като много добре са знаели, че за постигане на добри резултати тренировките трябва да са съчетани с пълноценен релакс.

Седнете удобно и се отпуснете. Поставете лактите върху някаква повърхност (маса, бюро), така че шията и гърба да са изправени.

Закрийте очите с длани. Дланта на дясната ръка закрива дясното око и съответно дланта на лявата ръка закрива лявото око. Дланите трябва да докосват очите меко, не бива да оказват натиск.

Отпуснете тялото. Ръцете, шията и гърбът не трябва да са напрегнати. Стойката е изправена. За да не се умарят ръцете, ако повърхността на която са поставени лактите е на ниско може да добавите допълнително някаква подложка.

Дишайте равномерно и спокойно.

Палминг - релаксация на очите

Сега опитайте да си представите нещо приятно. Красива природна картина или някакъв хубав спомен вършат чудесна работа.

Съзнателно отпускане на очите би се получило трудно. Вместо да се опитвате да контролирате състоянието си, по-добре си представете безкрайна морска шир, красиво звездно небе, горска поляна с пъстри цветя и т.н.

Останете така, колкото време е необходимо, за да се почувствате по-добре. Може да подсилите ефекта с релаксираща музика.

Палминг може да правите и в офиса, дори за 10-15 секунди очите ви ще отпочинат и напрежението ще спадне. Разбира се най-добре е упражнението да продължи няколко минути.

След изпълнение на упражнението не отваряйте рязко очите.
Бавно махнете дланите. Дайте време на очите да привикнат със светлината, като бавно отворите клепачи и гледате през пръстите.



Гласувай:
0
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: krasimirkoev
Категория: Лични дневници
Прочетен: 65862
Постинги: 125
Коментари: 5
Гласове: 6
Архив
Календар
«  Юли, 2018  
ПВСЧПСН
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031